Καλεσμένος της Αντιγόνης Ανδρεάκη στην τηλεοπτική εκπομπή της, «LIVE Με την Αντιγόνη» του TV CRETA, ήταν ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Βαρδάκης.
Ο κ. Βαρδάκης μίλησε για τα θετικά και τα αρνητικά του επερχόμενου προς ψήφιση νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό, για τη σύμβαση των Υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» και για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι “ο νόμος Κατρούγκαλου δεν καταργείται, αλλά γίνονται κάποιες αλλαγές, κάποιες από τις οποίες προς τη σωστή κατεύθυνση, και άλλες εις βάρος των συνταξιούχων. Σε ότι αφορά τα όρια συνταξιοδότησης και τις προϋποθέσεις, παραμένουν ως έχουν από το ισχύοντα νόμο. Σε ότι αφορά τις επικουρικές συντάξεις, το σημερινό νομοσχέδιο ενσωματώνει τις αποφάσεις του ΣτΕ και όχι αποφάσεις οι οποίες αφορούν πρωτοβουλίες της σημερινής κυβέρνησης.“
Η μεγάλη διαφορά του παρόντος με το προηγούμενο ασφαλιστικό είναι η αρχή της βιωσιμότητας που διασφάλιζε ο νόμος Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό σύστημα.
Ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι η βιωσιμότητα εξασφαλίζεται μόνο με την επίτευξη πραγματικής ανάπτυξης, μείωση της ανεργίας, η οποία επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μειώθηκε 10 μονάδες και τη μείωση της ανασφάλιστης εργασίας.
Σε ότι αφορά την υποθήκευση έκτασης 3.000 στρεμμάτων του σημερινού αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ως εγγύηση για τα 180.000.000 ευρώ, τα οποία Θα διαθέσει η ΕΤΕπ για τη κατασκευή του νέου αερολιμένα στο Καστέλι, ο κ. Βαρδάκης τη χαρακτήρισε απαράδεκτη. “Θα καταθέσουμε σχετικές ερωτήσεις για να αποσαφηνιστεί πλήρως το θέμα. Σε κάθε περίπτωση όμως, η συγκεκριμένη δέσμευση είναι παράνομη και καταχρηστική, τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος Ηρακλείου είναι συνιδιοκτήτης της παραπάνω έκτασης.“
Τέλος σε ότι αφορά την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την Κρήτη, υπενθύμισε την απάντηση του κ. Πλακιωτάκη σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής στη βουλή, ότι επιμένει να εκπονηθεί εκ νέου μελέτη, αγνοώντας τόσο την ήδη υπάρχουσα μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, αλλά και των τεσσάρων επιμελητηρίων της Κρήτης.