Να προχωρήσει άμεσα η Υπουργός Παιδείας στην επαναφορά των οργανικών που κατήργησε στα σχολεία του Ν. Ηρακλείου

Προχωρήσαμε σε νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση αναφορικά με την αιφνιδιαστική κίνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων λίγο πριν το πρώτο κουδούνι, καταθέτοντας Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη συνυπογραφή ακόμα 36 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Συγκεκριμένα, λίγες μόνο μέρες πριν τον αγιασμό, με την Απόφαση Αριθμ. Φ.10/103443/Δ1 (ΦΕΚ 4582/Β/30-08-22) «Ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και προαγωγές Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων 2022-2023», η Υπουργός Παιδείας προχωρά αιφνιδιαστικά σε καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολείων σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στον νομό Ηρακλείου χάνονται πάνω από 70 οργανικές θέσεις, με την πλειοψηφία αυτών να αφορούν πολυπληθή σχολεία του κέντρου της πόλης.

Mε μία εντελώς αβάσιμη, αντιπαιδαγωγική και αψυχολόγητη κίνηση, που προφανώς μεθοδευόταν εδώ και καιρό, βλέπουμε σχολεία της πόλης του Ηρακλείου αλλά και της Μεσαράς, να υποβιβάζονται οργανικά από 12/θέσια σε 6/θέσια, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται το ωράριο και να απαιτούνται πολυάριθμες τοποθετήσεις αναπληρωτών, σε μία χρονιά μάλιστα, που το Υπουργείο έχει ανακοινώσει χωρίς κανέναν σχεδιασμό, επέκταση του ωραρίου του Ολοημέρου μέχρι τις 17:30.

Η κυβέρνηση συνεχίζει τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, περικόπτοντας θέσεις εργασίας και υποβαθμίζοντας, παράλληλα, την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Δεδομένων των παραπάνω, ζητάμε από την αρμόδια Υπουργό να αποσαφηνίσει βάσει ποιων στοιχείων προχώρησε στον υποβιβασμό σχολείων στο παρά πέντε της έναρξης των μαθημάτων και τι προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς που λόγω υποβιβασμού του σχολείου τους βρίσκονται ξαφνικά χωρίς οργανική, με κίνδυνο να μετακινηθούν μακριά από τη βάση τους.

Επιπλέον, καλούμε την Υπουργό να απαντήσει αν προτίθεται να τροποποιήσει την ανωτέρω απόφαση με σκοπό οι μεταβολές που θα πραγματοποιηθούν να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μην παρακωλύουν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.